حوزه شهدای گمنام بسیج دانشجویی

دانشگاه پیام‌نور مرکز بندرعباس

حوزه شهدای گمنام بسیج دانشجویی

دانشگاه پیام‌نور مرکز بندرعباس

۱۷ شهریور ۹۵ ، ۱۲:۲۷

انتخاب شگفت انگیز AFC

ویلیامز استرالیایی داور بازی ایران – ازبکستان


در فاصله یک ماه تا بازی حساس با ازبک ها در تاشکند کنفدارسیون فوتبال آسیا داور این جدال مهم را معرفی کرد تا نگرانی ها در اردوی ایران به اوج خود برسد.

داور

به گزارش "ورزش‌سه"،  بنجامین ویلیامز برای ایرانی ها یک چهره آشنا و در عین حال منفور محسوب می شود. داور استرالیایی که در جام ملت های آسیا با قضاوت پرحرف و حدیث خود باعث شد تا در یک چهارم نهایی ایران بیش از 75 دقیقه برابر عراق 10 نفره به میدان برود و با اخراج بی مورد مهرداد پولادی جنجال های زیادی به راه انداخت.


بعد از آن بازی اعتراضات بسیار زیادی از جانب ایرانی ها و کارلوس کی روش به این داور استرالیایی صورت گرفت و در این بین حتی کنفدراسیون فوتبال آسیا در یکی از بازی های لیگ قهرمانان آسیا2016 این داور را از آمدن به تهران منع کرد اما حالا با گذشت نزدیک به یک سال و اندی از آن اتفاقات تلخ شهر کانبرا بار دیگر این داور استرالیایی را برای قضاوت یکی از جدال های حساس ایران در مقدماتی جام جهانی انتخاب کرده است.


ایران بعد از کسب 4 امتیاز از دو بازی ابتدایی برابر قطر و چین حالا باید در روز سوم رقابت ها راهی تاشکند شود تا برابر ازبکستان صدرجدولی به میدان برود، جدالی که قضاوتش براساس تصمیم afc برعهده داور پرحاشیه استرالیایی خواهد بود. کارلوس کی روش که خاطره شیرینی از این داور ندارد به محض ورود به تهران نسبت به این انتخاب کنفدراسیون فوتبال آسیا انتقاد کرد و باز هم از دغدغه هایش نسبت به قضاوت داوران آسیایی صحبت کرد.


با توجه به این که ایران خاطره چندان خوشی از قضاوت بنجامین ویلیامز ندارد انتقادات کی روش نسبت به انتخاب اخیر کنفدارسیون فوتبال آسیا بی جهت هم نیست و جا دارد فدراسیون فوتبال ایران با پیگیری مسائل داوری های چند بازی اخیر تلاش کند بلکه تصمیم afc را در خصوص داور بازی ایران – ازبکستان تغییر دهد.


۹۵/۰۶/۱۷
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‎نور مرکز بندرعباس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی