حوزه شهدای گمنام بسیج دانشجویی

دانشگاه پیام‌نور مرکز بندرعباس

حوزه شهدای گمنام بسیج دانشجویی

دانشگاه پیام‌نور مرکز بندرعباس

مسئول ستاد پیاده روی دانشجویی اربعین استان بیان کرد:نداشتن کارت پایان خدمت یکی از معضلات سفر کربلا برای برادران می باشد لذا باتوجه به انعقاد تفاهم نامه با سامان نظام وظیفه مجوز خروج از کشور آن دسته از دانشجویانی که فاقد کارت پایان خدمت می باشند، صادر می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ میلاد امینی، مسئول ستاد پیاده روی دانشجویی اربعین بسیج دانشجویی استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار دانشگاهیهرمزپرس با بیان اینکه سفر پیاده روی اربعین یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین سفرهای زیارتی محسوب می شود، گفت: در روایتی از امام حسن عسکری(ع) نقل شده است که ایشان برای مؤمن پنج نشانه برشمردند که یکی از آنها زیارت روز اربعین امام حسین(ع) می باشد.

مسئول ستاد پیاده روی دانشجویی اربعین استان با اشاره به اثرگذاری های معنوی این سفر اظهار کرد: سه روزری که زائران در مسیر پیاده روی هستند دارای بیشترین تاثیرات اخلاقی و رفتاری است و سختی های این مسیر را درک می کنند چون اسکان و غذای آنها توسط موکب تعیین می شود.

امینی تصریح کرد: ایثار و فداکاری عربها برای میزبانی از زائران که از کشورهای مختلف در این حماسه حضور دارند قابل وصف نیست چون تمام دارایی های یک سال خود را در این ایام و در راستای کسب خشنودی امام حسین(ع) برای زائران هزینه می کنند.

وی افزود: خستگی پیاده روی اربعین یادآور کاروان شام و رنج های امام سجاد(ع)، حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) و نیز دیدن صحنه هایی چون درمان زخم پای فرزندان توسط مادران یادآور کودک سه ساله امام حسین(ع) است که روی هر فردی تاثیرات ویژه ای دارد.

مسئول ستاد پیاده روی دانشجویی اربعین استان بیان کرد: مشاهده جمعیت حدود 10میلیونی در پیاده روی از نجف تا کربلا یادآور صحرای قیامت و روز رستاخیز است که افراد در ازدحام  یکدیگر را گم می کنند و هر کس به تنهایی باید بار اعمال خود را به دوش بکشد.

امینی اظهار کرد: در حال حاضر سه سال است که بصورت متمرکز و مسنقل استان هرمزگان اعزام دانشجویان را انجام می دهد کاروان اول با28 زائر، کاروان دوم 90 زائر راهی این سفر شده اند و امسال با توجه به تلاش های انجام شده ظرفیت اعزام 120زائر فراهم شده است.

وی  با بیان اینکه نداشتن کارت پایان خدمت از معضلات ین سفر برای برادران است، گفت: با توجه به تفاهم نامه سازمان بسیج دانشجویی با سازمان نظام وظیفه، ستاد پیاده روی اربعین دانشجویی، مجوز خروج از کشور آن دسته از دانشجویانی که فاقد کارت پایان خدمت می باشند و ازمعافیت تحصیلی استفاده می کنند را صادر می نماید و در این حماسه بزرگ شرکت کنند.

مسئول ستاد پیاده روی دانشجویی اربعین استان با اشاره به اینکه شرایط اعزام خواهران برای این سفر وجود ندارد، بیان کرد: خواهران می توانند یک نفر بعنوان مسئول انتخاب نمایند و در این پیاده روی شرکت کنند اما در بحث اسکان یا ایاب و ذهاب هر جا که در کشور بیگانه با مشکل روبرو شدند در تلاش هستیم شرایطی فراهم شود تا مسول ستاد پشتیبانی برادران کارهای آنها را پیگیری و هماهنگ کند.

امینی هدف اصلی از حضور دانشجویان در پیاده روی اربعین زمینه سازی ظهور حضرت ولی عصر(عج) دانست و گفت:سفر معنوی پیاده روی اربعین ” از نجف تا کربلا ” برای سومین سال متوالی به صورت متمرکز استانی ویژه دانشجویان برادر دانشگاههای استان هرمزگان برگزار می شود.

وی  اظهار کرد: زائران دانشجوی دانشگاه های استان هرمزگان سه روز را در شهر نجف در جوار بارگاه ملکوتی امام علی(علیه السلام) می باشند و صبح روز چهارم از ورودی وادی السلام شهر نجف اشرف وارد مسیر پیاده روی کربلا می شوند و با توجه به حضور بیست میلیونی زائران حسینی در مسیر پیاده روی از نجف تا کربلا، به زائران توصیه می گردد در تمام طول مسیر با سرگروه خود همراه و هماهنگ باشند.

مسئول ستاد پیاده روی دانشجویی اربعین استان بیان کرد: با توجه به تجربیات سنوات گذشته، مسیر پیاده روی نجف تا کربلا سه روز به طول خواهد انجامید که در طول مسیر پیاده روی همه امکانات رفاهی از جمله صبحانه، نهار، شام، انواع پذیرایی، سرویس بهداشتی و حمام، نمازخانه، مسجد و نیز اسکان توسط موکب برادران عرب عراقی به صورت رایگان در اختیار زائران حسینی قرار می گیرد و مسئولیت تهیه غذا و اسکان در طول مسیر پیاده روی به عهده خود زائر می باشد.

امینی با اشاره با کاهش هزینه ها تصریح کرد: با توجه به اینکه پیاده روی اربعین بعنوان برنامه مذهبی، فرهنگی که ریشه اعتقادی دارد و با وجود  هزینه کمتر نسبت به سال گذشته و ارائه خدمات بهتر با استقبال بیشتری از سوی جوانان روبرو شود و در صورت افزایش تعداد کسانی که ثبت نام کرده اند قرعه کشی انجام می شود.

 

انتهای پیام/قدر

۹۵/۰۶/۱۴
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‎نور مرکز بندرعباس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی