حوزه شهدای گمنام بسیج دانشجویی

دانشگاه پیام‌نور مرکز بندرعباس

حوزه شهدای گمنام بسیج دانشجویی

دانشگاه پیام‌نور مرکز بندرعباس

حزب الله” سه راه برای انتقام از ارتش اسرائیل دارد.

به گزارش خبرگزاری بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بندرعباس هرمزگان  به نقل از باشگاه خبرنگاران، اخیرا حمله هوایی  “جنگنده‌های ارتش اسرائیل”  باعث به شهادت رسیدن یکی از فرماندهان مقاومت اسلامی لبنان  یعنی “سمیر قنطار” شد.

این حمله در جبهه جنوبی سوریه رخ داد و با هجوم نیروی هوایی ارتش اسرائیل  “سمیر قنطار” از فرماندهان مقاومت اسلامی لبنان به شهادت رسید و این موضوع باعث خوشحالی مقامات تل‌آویو شد. اسرائیل از ترور  “سمیر قنطار”  مقاوم در سکوت جشن گرفته و مقامات رژیم صهیوینستی مسیر سکوت را در پیش گرفتند، اما رسانه‌های عبری این موضوع را به طور قابل توجهی پوشش دادند و البته یکی از مقامات “تل آویو” سنت شکنی کرد و اظهاراتی را مطرح نمود.

“یوآف گالانت” وزیر مسکن رژیم صهیونیستی به شهادت مبارز لبنانی «سمیر قنطار» در حمله هوایی این رژیم به منزلی مسکونی در منطقه «جرمانا» در حومه دمشق واکنش نشان داد و گفت: «خوب است که افرادی مانند سمیر قنطار، بخشی از دنیای ما نباشند.»

**سمیر قنطار کیست؟ 

سمیر قنطار، مبارز لبنانی که حدود سه دهه در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر بود و به عنوان  “سردار اسرای لبنانی” شناخته می‌شود. زندگی  وی  همواره در مبارزه با اسرائیل  و مخالفت با سیاست‌های مقامات “تل آویو”  در لبنان و فلسطین گذشت.

 «سمیر قنطار»در ۲۰ جولای ۱۹۶۲در روستای دروزی نشین «عیبه» از توابع استان «جبل» لبنان به دنیا آمد.  وی در سال ۱۹۷۸ میلادی در یک عملیات ضد صهیونیستی در شهر صهیونیست نشین «نهاریا» به اسارت در آمد، پس از حدود ۳۰ سال، در سال ۲۰۰۸ آزاد شد و در لبنان «سردار اسرا» لقب گرفت.

انتقام

انتقام

سمیر قنطار در تاریخ ۲۲ آوریل ۱۹۷۹، در حالی که تنها ۱۶ سال داشت به همراه سه نفر از اعضای گروه فلسطینی «جبهه خلق برای آزادی فلسطین» به نام‌های «عبدالمجید أصلان،» «مهنا المؤید» و «احمد الأبرص» به شمال اراضی اشغالی نفوذ کردند و به محل اقامت یک صهیونیست به نام «هاران» در شهر «نهاریا» یورش بردند و در اقدامی  غافلگیرانه او را ربودند.

در همین زمان با نیروهای پلیس مواجه و با آنان درگیر شدند که در این درگیری یکی از نیروهای پلیس اسرائیل کشته شد. در این درگیری دو نفر از همراهان “قنطار” یعنی «اصلان» و «مؤید» کشته ولی خود وی و «احمد أبرص» از سوی نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی دستگیر شدند. رژیم صهیونیستی مدعی است که در این درگیری قنطار پیش از دستگیری، گروگان‌های خود را به قتل رسانده است.

در ۲۴ ژانویه ۲۰۰۴ رژیم صهیونیستی در عملیات تبادلی که با حزب‌الله و با میانجیگری آلمان انجام داد و  اسرای لبنانی را آزاد کرد، اما برخلاف مذاکرات انجام شده از آزادی «سمیر قنطار» سر باز زد ولی پس از آن «نسیم نسر» یکی دیگر از مهم‌ترین اسرای لبنانی در بند رژیم صهیونیستی در اولین مرحله از عملیات تبادل اسرا آزاد شد.

سید حسن نصرالله در‌‌ همان سال ضمن احمق خطاب کردن سران صهیونیست به سبب ممانعت از آزادی سه اسیر (نسیم نسر، سمیر قنطار و یحیی اسکاف)، قول داد که مقاومت اسلامی در یک عملیات اسیرگیری دیگر این سه تن را از چنگ رژیم صهیونیستی آزاد نماید که این وعده در سال ۲۰۰۸ محقق شد؛  وی اخیرا در حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به حومه  “دمشق” به شهادت رسید.

انتقام

 

“رادیو اسرائیل” به نقل از برخی منابع سیاسی اعلام کرد قنطار در حمله هوایی این رژیم در نزدیکی دمشق کشته شده است. این رادیو همچنین  “قنطار ” را “بمبی ساعتی” توصیف کرد. “رادیو اسرائیل” در ادامه افزود:  “قنطار” و دست کم ۹ نفر از شبه نظامیان هوادار نظام سوریه در این حمله که یک ساختمانی مسکونی ۶ طبقه را در شهر جرمانا واقع در جنوب دمشق هدف قرار داد، کشته (به شهادت رسیدند) شدند.

**سردار شریف: رژیم صهیونیستی پیوندی ناگسستنی با داعش و تروریست ها دارد

“رمضان شریف” رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ضمن تبریک و تسلیت شهادت “سمیر قنطار ”  دلاور به خانواده، همرزمان و رزمندگان مقاومت اسلامی، اظهار داشت: “شهید سمیر قنطار ” به عنوان مبارزی خستگی‌ناپذیر و نماد مقاومت در برابر تجاوز صهیونیست‌ها که قریب به سه دهه از عمر خود را در زندان‌های رژیم‌صهیونیستی به سر برد و پس از رهایی از اسارت نیز با عزمی راسخ‌تر از گذشته به مبارزات خود بر علیه رژیم صهیونیستی ادامه داد، سرانجام ثمره مجاهدت و مقاومت خود را دریافت کرد.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس تصریح کرد: ظهور مکتب مقاومت در منطقه و پیروزی‌های جبهه مقاومت در برابر تروریست‌های تکفیری موجبات ترس و وحشت سردمداران نظام سلطه و صهیونیست‌ها را فراهم ساخته و آنان را ناگزیر به طراحی و اجرای سناریوهای جنایتکارانه در جلوگیری از گسترش دامنه این جبهه می‌کند.

وی افزود: اقدام جنایتکارانه رژیم‌صهیونیستی در نقض حریم هوایی سوریه پیوند ناگسستنی صهیونیست‌ها با جریان‌های تروریستی، تکفیری و داعش را بیش از پیش به نمایش گذاشت و نشان داد که صهیونیست‌ها برای دستیابی به مقاصد پلید و شیطانی خود به هیچ قانون بین‌المللی و اصول اخلاقی پایبند نیستند.

رمضان شریف در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: بی‌تردید شهادت مبارزان و فرماندهان جان بر کف حزب‌الله و مقاومت اسلامی همچون سمیر قنطار نه تنها باعث به وجود آمدن خللی در حرکت توفنده و پر شتاب جبهه مقاومت اسلامی بر علیه استکبار جهانی، رژیم‌صهیونیستی و دست نشاندگان تکفیری آنان نمی‌شود بلکه عزم و اراده جدی‌تری را در مقابله با رژیم منحوس صهیونیستی ایجاد کرده و خون تازه‌ای را در رگ‌های مقاومت جاری می‌سازد.

*حزب الله چگونه انتقام می‌گیرد؟

در دی ماه سال گذشته حمله‌ای در منطقه “قنیطره” توسط نیروی هوایی ارتش اسرائیل انجام شد و تنی چند از فرماندهان حزب الله به شهادت رسیدند. پس از این حمله رزمندگان حزب الله به گشتی‌های ارتش اسرائیل در “مزارع شبعا” با موشک  “کورنت” حمله کردند و حدود ۲۰ نظامی صهیونیست را کشته یا زخمی کرده و این گونه حمله اسرائیل در سال گذشته در  “مزارع شبعا” توسط رزمندگان مقاومت تلافی شد.

انتقام

انتقام

انتقام

حال سوال اینجاست که آیا حزب الله شهادت یکی از فرماندهان خود را در مزارع شبعا تلافی میکند؟ پاسخ سوال را باید در توانمندی تجهیزاتی مقاومت اسلامی لبنان جستجو کرد که با داشتن انواع موشک‌های کوتاه برد و ضد زره پتانسیل بالقوه‌ و بالفعلی را در ضربه زدن به پرسنل ارتش اسرائیل در مرزهای جنوبی لبنان خواهند داشت.

**حمله راکتی به شهرک های اسرائیل

می‌توان گفت حزب الله می‌تواند با حمله محدود راکتی به شمال سرزمین‌های اشغالی همچون شهرک‌های “صفد”، نهاریا”، “طبریا”، “کرمئیل” ، “کریات شمونه”، “آفولا” ، “مرون” و …  انتقام بگیرد و یا می‌تواند به زره‌پوش‌ها و خودروهای جیپ ارتش رژیم صهیونیستی با موشک ضد زره حمله کند.

**بمب‌های هدایت شونده جاده‌ای

راه سومی نیز برای تلافی کردن وجود دارد و آن  “بمب‌های هدایت شونده جاده‌ای” است؛ در این روش بمب را از قبل کار می‌گذارند و عقب می‌نشینند تا دشمن عبور کند و در زمان صفر (ساعت عبور دشمن)؛ بمب جاده‌ای منفجر می‌شود که البته این می‌تواند یکی از راه‌های تلافی کردن و انتقام خون “شهید سمیر قنطار ”  باشد.


۹۴/۱۰/۰۸
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‎نور مرکز بندرعباس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی